lørdag 17. september 2011

Majjårca. Trenger litt hjelp her.

Sitter og surfer på restplasser. Apollo, Startour og Ving er
de mest besøkte sidene fra denne IP-adressen idag. Jeg nevnte det kanskje aldri,
men vi skulle egentlig til Spania i sommer. Vi vant trekningen om
H`s firma sin leilighet i Altea. Flyprisene var dog rimelig stive,
så vi valgte å vente og se om det ble rimeligere når det nærmet seg avreise. Men nei.

Reiser man i høysesong så må man betale blod. Og skjorte.
Over 20 000 høvdinger for bare flyreisen ble i drøyeste laget, og vi måtte si fra oss kåken.
En aldri så liten nedtur. Dette skulle bli vår første sydentur.
Visst har vi vært sørover, både jeg og H. Men det er leeenge siden, før vi ble sammen.
Nå er det en sjangs for fri fra Alcatraz, nei jeg mener jobben, om noen uker.
Det vi finner er stort sett Mallorca, noe som er helt iorden for meg.
Jeg har vært der før, sammen med en barnefamilie. I Cala D`Or.
Prisene er nesten på nivå med de norske syns jeg å huske,
men det er rolig og barnevennlig og helt i tråd med det vi vil ha.
Her har H funnet et hotell i Alcudia, Playa de Muro. Sofia heter det.
Barnebasseng og noenlunde nære stranden er et must.

Dette var VELDIG nært til havet slik det kommer frem av bildene.

Tempen ligger på 27 grader der nede nå. Idag har det vært 11 grader hjemme. Og regn.
Take me away!
Har DU erfaringer fra Majjårca?
Hvor var du? Hvordan var prisene?
.
Hva likte du minst/best?
Er chartetur med barn en fest?
Var du fornøyd som Spania-gjest?

4 kommentarer:

  1. Har hørt om flere som har vært der nede og vært utrolig fornøyde. Litt mye folk i høysesongen men det slipper dere jo og tenke på nå. Prisene vet jeg ikke men jeg tror at det er ganske høyt nivå der nede men kanskje det er billigere nå utenfor sesongen

    SvarSlett
  2. Jepp, vært i Alcudia, da sjuåringen var fem - med svigers i naboleiligheten. Hun referer fortsatt til denne ferien som sin aller, aller beste ferie noensinne. Besteforeldre og badebasseng er nok årsaken til det.

    Stedet dere har funnet ser jo flott ut. Noen ganger er det en sløv bassengferie man trenger. Man skal ikke kimse av å ha fornøyde barn, langt mer fornøyde enn når de dras med på bilferie til Italia f.eks.

    Og om bassen og palmer blir for kjedelig, da kan dere ta bussen inn til Palma - og få storby og palmer i stedet. Suverent.

    SvarSlett
  3. har jeg vært der??
    godt spørsmål!

    Ingen sydenekspert, men kriteriene mine er finkornet strand rett nedenfor hotellet og strandseng.

    og ca 24 grader i vannet.

    Da er jeg fornøyd.

    Jo, og forresten -det må være kakkerlakkfritt på rommet.

    (dårlige erfaringer fra i vår)

    Goodluck:o)

    SvarSlett
  4. Palma skal vist være en super shopping by hvis mor vil shoppe litt

    SvarSlett