søndag 14. august 2011

kameler til frokost, lunsj og middag.

Jeg husker i fjor på denne tiden. Store fikk lære seg å sykle,
selv om mammaen hadde sagt minimum 5 år. En studie viste at de som lærer å sykle
når de er over 5 har færre sykkelulykker enn de som lærer før.
Så da var jo saken biff. Eller ikke helt biff likevel..

For her er han i august 2010, 4 år og 8 mnd gammel. Med ny sykkel. .



Lillemor fikk arve løpesykkelen. Og så fikk jeg en kommentar på bloggen, fra Susan:



Dette er Lille idag. 3 år og 7 mnd.
På sykkel som vi har fått fra naboen, med storebrors t-skjorte og
med hull på kneet fra en høye-hæler-ulykke tidligere idag.
Lille "Lotta" vår har brukt løpesykkel i ett år nå, og pappaen
syns det var på tide hun fikk sykle på the real thing.
Det gikk så fint så.
Og skulle det bli noen fall og uhell så har hun jo
saktens den sabla gode hjelmen fra Sverige.
Og mange flere strømpebukser.
.
Når fikk deres unger prøve seg på to hjul??

2 kommentarer:

  1. He he, denne kamelen var jo ikke den verste å svelge. Jeg husker faktisk ikke når vårt troll fikk tohjulsykkel, men hun sykla ikke uten støttehjul så tidlig i allefall.

    SvarSlett
  2. Ha, ha det var det jeg sa. Får dere nr 3 sykler han/henne før 3 års alder.
    Ingrid startet å sykle med støttehjul på 2 hjul når hun var rundt 3 tror jeg. Men hun kan ennå ikke sykle uten støttehjul. Det er også så få sykkelmuligheter der vi bor. Vi må liksom ta henne med ut og sykle et sted

    SvarSlett