onsdag 31. august 2011

Gutteleker. Ammaigadd.


Idag har jeg og Store vært på handel. Leketøys-handel. Til han der som blir 7 i morgen.
Jeg sjekket ut alle tipsene dere ga, dere skal vite at jeg tar leserne på alvor.
Det eneste tipset jeg ikke benyttet meg av var det med å "spørre betjeningen".
Jeg HADDE tenkt til å spørre. Før jeg overhørte kassa"damen" si til en
annen at hun bare skulle CHILLE hele kvelden.
De som bruker ord som chill, og sikkert også lol og slikt, vet sikkert ikke noe
som helst om 7-åringer. Slik resonnerte jeg. Kanskje var det feil.
Kanskje hadde jeg rett i antagelsene.
Men tilbake til det som guttene leker med for tiden.
Fy faen for noe RÆL !
(Beklager språkbruken, men den føltes nødvendig).
Jeg sjekket Bakugan = noe smått overpriset plastsjait.
Jeg sjekket Beyblade = ditto.
Og Lego Ninjago = det er jo nesten ikke noe BYGGING jo.
Bare kjipe figurer med sverd og sinnsyke øyne og greier.
.
Jeg lurer på om guttene på landet leker med noe av dette. Jeg håper ikke det.
De gjør det kanskje, for trendene pleier å nå oss her ute også. Sånn etterhvert.
Men jeg nekter å følge på.
Han får politihelikopteret eller technic-bilen. Vi har ikke bestemt oss enda.
Så har han bare med å like det.
Og himmel, jeg nærmer meg de 30 år med stormskritt. Hvem skulle trodd.
Er heldigvis sv. ung til sinns enda. Følger trendene og står i.
Lol og chill fra meg.

3 kommentarer:

  1. LOL! Ler meg ihjæl! For det er jo noe ræl, ja! Men du spurte om hva gutter er interessert i, og du fikk svar. Men du har gjort kloke valg. Sjøl er jeg sånn kjip mamma som helst vil gi viskelær eller termos eller sitteunderlag. Noe nyttig, liksom. Mens gutta synes at en bakugan-plast-kule er toppers gave:)

    SvarSlett
  2. jeps, slik som Pia er jeg også!! YAY!
    en sånn kjedelig guttemamma som bare gir matbokser og sånt. I metall,og mde hank vel og merke.

    Gutteleker er weird stuff!!
    Hvis du spør meg ville jeg gått for helikopteret.

    men du spør meg jo ikke?

    herlig blogg,digger den allerede!
    chill&high5!!

    SvarSlett
  3. Hahaha tror du gjorde rett i å ikke spørre i butikken hva du skulle kjøpe :p

    Sånn til info, så består ikke beyblade av bare plast. Det er metall på dem også!! :p

    Håper han blir fornøyd med gaven da :) Gjør han helt sikkert!

    SvarSlett