mandag 18. juli 2011

Skrivefeil

Ånei. Kikker innom egen blogg og ser at jeg har stavet "bryllup" helt på trynet!
"Bryllyp"...

Dagen er ødelagt.
Ølakt.
Eller som noen her i bygda sier: øglagt.

Jeg liker ikke skrivefeil. Jeg liker heller ikke talefeil.
Potetbygda byr på massevis av begge deler.
F.eks så er man ikke "åleina heima", men "åtleina heima".
Og ikke har man på shorts, heller "kjots".
Noen handler også på "Vera Moda" eller "Kapp Hal".
Mens andre spiser "jurgurt" og kjører "Ford ekskort".
Slitsom bygd.
Jepp.

3 kommentarer:

  1. He he, allergisk mot skrivefeil jegvogså, men noen ganger glipper det likevel. Og i bygda de hadde jeg enten ledd høyt eller blitt irritert.....sikkert det siste.

    Btw, blei faktisk stryking i ferien. Måtte til pers etter at en monsterbølge hadde tatt meg og den reine shortsen...

    SvarSlett
  2. Ha ha ha, jegvogså.....! Ha ha, skylder på iPaden og ordboka, noe skikkelig irriterende den også...

    SvarSlett
  3. De drikker sikkert ekspresso på bygda også...

    SvarSlett