mandag 5. april 2010

Nye fjellsko?

Gikk en kjempefin tur til Surefjellet sammen med en annen fortapt husmor i går kveld.
(Nevnte husmor har nettopp skrevet seg inn i tur-boken på bildet her). Fra jeg startet hjemmefra tok turen 2 timer. Og jeg fikk gnagsår. Fjellskoene mine , type Roots Mountain, er rett og slett utgåtte. Har faktisk hull under hælen de også, slik som joggeskoene hadde (R.I.P). Vi regnet oss frem til at skoene nå går inn i sitt tiende år så jeg tenker å sende dem inn i den evige hvile.
Så er spørsmålet: hvilke sko kjøper man nå da? Hva har dere andre? Svoger sverger til Alfa, men det er bare for at det er ca det dyreste som er å få tak i.
Så - hva sier dere?
Viking? Alfa? Crispi? Salomon? Adidas slippers?

4 kommentarer:

  1. Eg har crispi hunter i glatt skinn. Stabile, varme og gode. Litt høge for korte turar, men crispi er bra. Kjøp glatt skinn, ikkje semska. Umulig å halda reint. Lave hiking sko er gode for korte terrengturar, når det ikkje er altfor vått.

    SvarSlett
  2. He he, jeg har ingen gode skotips - du kunne jo prøvd slippers?

    SvarSlett
  3. Tresko e og fint. Eller litt nymotens klogger;-)

    SvarSlett
  4. Ja CROCS so di kalla da. Fytti.

    Men altså, glatt skinn og høge sko e notert. Spørs om høge blir klønete si eg bruka dei kvar dag i bhg..hm...må nok ut å prøva.

    SvarSlett