onsdag 3. februar 2010

reseptkongen


Rop fra Lille klokka 05.30 i morges:

"Eg får ikkje opna augene mamma!!!!"

Jepp. Totalt gjenklistret, så vi fikk vaske dem åpne. Knall.

Fikk en kommentar på at i barnehagen får ungene komme tilbake når de har begynt på behandling. Det der har jeg også hørt om, men nå har legene kommet med nye retningslinjer. Man skal ha prøvd å vaske med kokt vann (eller kokende vann, som svoger sa) noen dager før de i det hele tatt tenker på å skrive ut dråper. Vi har to leger her i kommunen; Den ene er koktvann-lege, mens vår heldigvis er reseptenes konge!! :D

4 kommentarer:

  1. Det har jeg ikke hørt. Jeg vet at noen leger ikke skriver ut resept, mens andre gjør. Men kokt vann? Gjør virkelig det nytten?

    SvarSlett
  2. Har aldri hørt om noe kokt vann triks og jeg jobber jo på legekontor. Må være en sånn medisinmann som de har i Afrika som har startet virksomhet oppe hos dere.

    SvarSlett
  3. Da der med kokt vatn fekk me beskjed på hos legevakten og huska eg. Funka finfint hos oss den gongen vertfall!

    SvarSlett
  4. kokt vatn e stadard prosedyre hos slaktaren vår

    SvarSlett