torsdag 18. februar 2010

Kjør forsiktig - barn leker



Noen gang hørt uttrykket: stikk og lek i trafikken?

Det var det jeg og Store gjorde i kveld. Vi skulle egentlig gå tur, men han insisterte på å få ha med traktoren, og ja...det ble ikke lange turen sånn i meter, men desto lengre i minutter.
Jeg endte forresten opp med pirat-kostyme idag. Jeg fikset skjorte, hullete bukse og støvletter. Mamma fikset øyelapp, hatt, skjerf og ring til øret. Mamma er dronning av kostymer.
Ungene var overbevist om at jeg var Kaptein Sabeltann (opplyste 2-3 åringer), så da spilte jeg på det og dro flere vers av "hiv o`hoi - snart er skatten vår", samt at jeg fikk dem til å sitte fryktelig pent ved å beordre alle "landkrabber" opp i sofaen med en eneste gang! Vurderer å bruke kostymet oftere.

1 kommentar:

  1. HIhi! Det ER moro med karneval:) Jeg var selv utkledd som heks forrige helg, mens M var Peter Pan!
    Det var bare saa forbaska kaldt at vi fröys til is med en gang...
    Artig at de driver med karneval i Norge og da!
    Ha en herlig helg:)

    SvarSlett