onsdag 6. januar 2010

Julebukk i 10 minus

Lille er batman/jente med nisselue og bare ên fregne på hvert kinn fordi hun streiket midt i malinga, Store er bare nisse og jeg har kledt meg ut i parkdress.

Idag var det julebukkdag igjen. Unnskyld meg, men er det ikke bare et par måneder siden sist??
JEG hadde ihvertfall DENNE dagen friskt i minne da jeg gikk hjem fra jobb idag. Ja gikk. Fordi det er utenkbart å sykle på dette føret.
Så jeg husket å svinge innom Jokeren og handle inn det jeg syntes var et ganske romslig lager med godteri.
"E du sikker på at du har nok?" spurte Jokerdamen.
Nok? Hva f??
Det skulle holde til ca 10 unger. Vi bor øde og høyt oppe. Klart det er nok!
Ok, sa damen.

På veien hjem tenkte jeg mye på dette her. Var det egentlig nok? Pinlig å ha for lite. Kjedelig å bli nødt til å låse seg inne og slukke lyset i år igjen.
Det ble til at H stoppet på Jokeren han også (tipper Jokerdama gned seg i hendene da hun så hva han kjøpte) og doblet lageret vårt. Og det var flaks, for i år ble det rekord. 19 unger tok seg bryet med å klatre opp til huset her!! Wow!

Jeg og smårekene måtte også ut en tur. Vi kledte på oss, gikk ut døren, lukket den etter oss...og ringte på :D
Da H åpnet sang jeg og Store ett vers av "På låven sitter nissen" og etterpå fikk ungene en eske smurfedrops og to smørbukker hver.
Vi labbet så nedover mot tanten min sitt hus. Lille streiket på veien og jeg måtte bære henne. Gikk fint det, hadde bare ett stk speilreflekskamera og to snopeposer å bære utenom.
Hos tante R gjentok vi suksessen. Lille var fremdeles like stum. Enda hun kan sangen.
Siste stopp var pappa. Der gikk vi inn og lekte litt før H hentet oss.

Og så var dagen over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar