søndag 17. januar 2010

Jeg suger på baking

Jeg kunne ha skrevet om da H skulle legge sammen en hel haug med klær i dag. Som dere vet så RULLER han mer enn han bretter dem.
Men jeg fikk ikke tatt noen bilder av begivenheten, jeg var nemlig mer opptatt med å gjøre klart for bollebaking.
(Himmel, man skulle ikke trodd det fantes ferdige boller i handelen).
Men nå har det seg slik at Lille skal feire bursdagen sin i barnehagen i morgen, og jeg må agere supermamma (hvem lo???) og lage ett eller annet helt fra bunnen av.
Valget faller på skoleboller.

Deigen går fint. Den hever som bare det.
Eggekremen har noenlunde den farge og konsistens den skal ha.
Og lengst baki skapet finner jeg noe gammel, utgått kokos. Det får duge.
Jeg triller bollene, presser dem flate og lager hull i midten. Heller passe mengde eggekrem i og tenker at DETTE får jeg jo til!!!
Helt til jeg slenger et blikk inne i stekeovnen etter halvgått steketid.
Hahaha, sammenbrudd! Bollene er igjen i opprinnelig bolleform, og eggekremen er som en svær SOPP på toppen der.
Ikke engang etter en runde med melis og kokos ser bollene ut som de er laget av noen som er eldre enn 7 år.

H står krokrygget og ler samtidig som han prøver å holde kamera såpass stille at han kan få tatt et bilde av kokken...takk for den.


Bilde av bollene? Tror ikke det.
Jeg sa til H at han fikk fortelle i bhg at bollene ihvertfall var laget med kjærlighet.
"Jag skal sej at du har många andra kvaliteter", svarer han.

Sjait.

3 kommentarer:

  1. Heisann!

    Du er nominert til "årets mest originale mammablogg" i Mammablogg Awards kåringen inne hos oss. :-)

    SvarSlett
  2. Og jeg har nominert deg og selvfølgelig stemt på deg!

    SvarSlett
  3. Ah!! tusen HJERTELIG takk. Dette var moro!

    SvarSlett