lørdag 19. desember 2009

Juletre-fanging

Det har kommet snø her for første gang i år. Hallelujah. Ungene er storfornøyde. Mammaen er sånn passe begeistret men gleder seg på ungenes vegne. Bevares.

Dette været passet jo også bra med "ut i skogen og finne juletre og spidde pølser" - dagen som faren til venninna mi kjører i gang hvert år. Veldig koselig tradisjon :D
På bildet her har vi ankommet bålstasjonen. Lille var i et litt muggent humør og ville helst sitte i vognen en stund. Og så har hun jo fått så fin Ticket-vognpose! Vi hadde den minste varianten (95 cm) men den vokste hun utav i vår. Denne på 115 cm holder ut vognperioden. En ekstra bonus var fargen syns jeg!

Ennivei; vi fikk fanget et tre og bundet det til bilen. Puh. Gran i år også. Død over glisne og støgge furuer.
Det skal selvsagt ikke pyntes før lillejulaften. Død over alle som pynter før lillejulaften.
Da virrer jeg og H rundt i stua etter ungenes leggetid. Med juletreglitter og lys i skjønn forening, og med voksengløgg i koppene. Vi pynter så fint så fint. Og hvert år synes mamma at det er alt for lite pynt og alt for lite farger. Og da tenker jeg at det er fint å være voksen og bestemme selv.
-
Så kommer januar og alle regninger og da tenker jeg at det suger balle å være voksen.

1 kommentar:

  1. Hei mammarie!

    Jeg har lest bloggen din lenge, og aldri lagt igjen noen kommentar. Nå synes jeg det var på tide, og så kan jeg samtidig ønske deg og dine en god jul!

    Synes du har en fantastisk blogg! Smiler og humrer over innleggene hver dag. Du skriver så morsomt og treffsikkert om ting som er lett å kjenne seg igjen i. Liker humoren din! Liker også at du ikke skriver om fargen på sofaen, alt du har kjøpt i det siste og alle de superpraktiske "festlige" tingene du lager til det lune vakre hjemmet ditt... Sånne blogger er det nok av, og jeg er lei av dem.

    Jeg er en del eldre enn deg, og har barn på 11 og 17 år. Synes det er fint å lese om det å ha småbarn, kan plutselig huske ting om mine som jeg ikke har tenkt på på lenge.

    Så takk - du muntrer opp dagen min i små pauser på jobben!

    Kos dere i julen!

    Klem, Kirsti

    SvarSlett