søndag 20. desember 2009

Dagens gullkorn


Tidligere i dag:

H har vært utenfor 50-sonen og handlet ingredienser til en bedre middag (som han har planer om å lage selv siden jeg ikke er overengasjert). Han sitter med Store på fanget og sier noe slikt som at "nu skal jag laga middag" hvorpå Store undres: "e mamma sjuk??"


I kveld har Store fått lypsyl på leppene siden vinterværet hadde gjort dem tørre og såre. Jeg gjør den tabben at jeg setter lypsylen igjen på nattbordet hans.
Noen minutter etter at jeg har forlatt rommet høres en tynn stemme fra 2.etasjen: "mamma???....kan du setta på igjen....tegne-lippe-limen?" (Den har selvfølgelig knekt av).


2 kommentarer:

  1. Hei mammarie!

    Jeg har lest bloggen din lenge, og aldri lagt igjen noen kommentar. Nå synes jeg det var på tide, og så kan jeg samtidig ønske deg og dine en god jul!

    Synes du har en fantastisk blogg! Smiler og humrer over innleggene hver dag. Du skriver så morsomt og treffsikkert om ting som er lett å kjenne seg igjen i. Liker humoren din! Liker også at du ikke skriver om fargen på sofaen, alt du har kjøpt i det siste og alle de superpraktiske "festlige" tingene du lager til det lune vakre hjemmet ditt... Sånne blogger er det nok av, og jeg er lei av dem.

    Jeg er en del eldre enn deg, og har barn på 11 og 17 år. Synes det er fint å lese om det å ha småbarn, kan plutselig huske ting om mine som jeg ikke har tenkt på på lenge.

    Så takk - du muntrer opp dagen min i små pauser på jobben!

    Kos dere i julen!

    Klem, Kirsti

    SvarSlett
  2. Tusen hjertelig takk! "You made my day" her nå!! Denne kommentaren skal jeg kopiere, printe ut henge på veggen et lurt sted ;)

    God jul til deg!

    SvarSlett