torsdag 5. november 2009

Ketchup-pedagog

Dere har kanskje fått med dere at jeg er utdannet førskolelærer og at jeg jobber i barnehage.
Dere som er ekstra oppvakte har sikkert også lest at jeg er pedagogisk leder.
Så lurer sikkert mange på: Hva ER egentlig en pedagogisk leder?
Hvilke arbeidsoppgaver har en slik?

Jeg fant dette bildet her på barnehagen sin hjemmeside nå nettopp.
Her har dere svaret:
Pedagogen er den som går etter assistentene og forskolelærerne og sjekker at alle har fått ketchup.
Jeg er alltid på vakt. Med argusøyne og topp konsentrasjon speider jeg utover barneflokken,
og dersom det (gud forby) skulle gå tomt for ketchup på en tallerk så er jeg der bare nanosekunder etterpå - med påfyll.
Jeg er viktig.
Jeg duger.
Jeg får hjulene til å rotere.
Jeg holder Norge i gang.
Jeg er ketchupdamen.
Hallelujah.

1 kommentar:

  1. Hehe... tror du er en knakende god ketchupdame jeg;) Ha en god natt! :)

    SvarSlett