torsdag 12. november 2009

et puslespill fra helheimen

SNUFS, UNGENE MINE ER BORTE!

På grunn av at både min og ungenes barnehage har planleggingsdag i morgen, og fordi mamma (og pappa) liker å sove "litt" frempå så overnatter ungene der i natt.
De KUNNE ha fått dem levert klokka sju i morgen tidlig,
men dersom de sover der så finnes det jo en mulighet for at de drar det til ihvertfall rundt åtte. Håper det, for mamma var ikke helt i form.
Hun er en slik som suger til seg alle forkjølelser som går.
Og ganske ofte mister hun stemmen også, og da nyter pappa de rolige dagene. Hoho.

Men her skrev vi oss visst litt bort.

Det er jo for dumt at begge barnehagene skulle ha den der planleggingsdagen på samme dag (mon tro om det var planlagt?). Det gir jo visse logistikkproblemer...
La meg prøve å forklare:

- JEG kan ikke være hjemme med ungene. Jeg skal trossalt planlegge viktige ting og holde Norge i gang

- H kan ikke være hjemme med ungene fordi det er et prosjekt som brenner som bare helvete på jobben hans

- Mamma kan ikke ha ungene hele dagen, fordi hun skal på jobb selv klokka 10.30

- Pappa kan ikke ha ungene hele dagen fordi han trossalt har passert 70 år

- Søster kunne i utg.pkt ha ungene fra 10.30 men så ble lillemann i huset der syk og søster må til doktoren med ham i 11-tiden i morgen

- Vi har da et problem mellom 10.30 og ca 12.00

- Pappa kan passe ungene hos søster mellom 10.30 og 12.00 men han har ikke bil så han kommer seg dit. Han solgte nemlig bilen til sin sønn og min lillebror for et par uker siden

- Vi har to biler

- MEN pappa liker ikke sånne lave biler

- Menmenmen lillebror kunne gjerne kjøre vår bil, så pappa får låne sin "gamlebil" og kan kjøre ned og passe unger mellom 10.30 og 12.00

- Nr. 2-bilen vår punkterte da vi skulle kjøre den ned til lillebror i sted

- De to bilene våre er dønn like og vi hadde derfor ekstra dekk liggende


Så alt gikk bra tilslutt.



Puh. Nå skulle jeg hatt noe sterkt å drikke her!


1 kommentar: