torsdag 15. oktober 2009

Troll - Rampetroll vår/høst dress

Troll - Rampetroll

Dette er en tynn vår/høst dress uten fôr.
Vi har den til Storebror i str 104 og den er mer enn stor nok.
Det greie med Troll er at de kan strammes i livet og dressene kan brukes selv om de er litt store.
Denne dressen har litt tynnere stoff oppe, mens det brune er kraftigere og mer slitesterkt.
Det er samme opplegget som på Troll Classic altså.
Jeg tror ikke Troll har Rampetroll og Eventyrtroll dresser i år ? (special editions),
noe som er litt synd siden dressene skiller seg ut med artige mønster.
Vår har Trollføtter på det grønne, og reflekshale (den stikker litt frem ved ene knêet der).
Reflekshalen er stilig og smart, men jeg ser for meg at den lett blir slitt bort.
Det har ikke skjedd med vår enda, men vi har ikke brukt den for fullt før nå i høst.
Dressen har holdt tett hos oss, men har trekt litt vann helt nederst.
Den har sånne strikker som jeg liker nede.
Ikke hard gummi, men elastisk med huller hele veien til å kneppe på knappene.
Desse må byttes ut oftere enn den andre sorten,
men jeg tror den er mer behagelig og også lettere å justere til riktig lengde.
Store liker godt Trolldressen sin, og vil rett som det er ha den med hjem fra barnehagen.
Vi liker dressen godt. Minuset må være at den er vanskelig å få helt ren på det grønne partiet.

1 kommentar:

  1. Jepp, uten egg - bare egg i glasuren. Fine klær til ungene forresten

    SvarSlett