tirsdag 20. oktober 2009

Møtedag og rødvin i barnehagen

Tirsdag = møtedag.
Ped.leder-møte og avdelingsmøte og Fanden og hans oldemor.
Ja, det ER viktig å ha de møtene.
Ja, vi får mye utav dem.
Joda, det er ikke så værst å sitte inne i en god og myk sofa og diskutere jobb.
(hadde vært enda bedre med litt smågodt eller noe sånt å gomle på - noe å foreslå til neste møte??)
Men jeg liker de "vanlige" dagene best likevel tror jeg.
Neste uke starter foreldresamtalene for fullt. Det blir....hmmm..jeg aner ikke hvordan det blir for jeg er faktisk helt nyutdannet og har mye gjeld men desto midre erfaring.
Det blir sannsynligvis interessant.
Jeg gruer meg litt til selve samtalene, men like mye til alt rundt.
Koke kaffe for eksempel!! Jeg kan jo ikke koke kaffe. Hva ER det med kaffedrikkere?
Jeg trodde faktisk det var en utdøende rase jeg??
Og lage koselig stemning og sånt?? Hah. Koselig stemning er jo typ ullpledd og rødvin, men det går vel knappest an å servere vin i barnehagen.
(Dog må jeg si at tanken er forlokkende).
Et høyt og rungende Ja til mer vinservering under foreldresamtaler.
Løser opp stemningen for begge parter.
Vinn-vinn situasjon.

Jeg smiler. Inni meg.

3 kommentarer:

  1. Rødvin i barnehagen er en god ide. da kunne jeg nesten vurdert å få en unge til!

    SvarSlett