lørdag 12. september 2009

Lilla skjerf???

Slik så det ut utenfor barnehagen da jeg kom på jobb i går.
Jeg som egentlig hadde fortrengt at jeg fyller år i morgen begynte å ane ugler i mosen.
Og ugler var det. I massevis. Hemmeligheter, sniking og hvisking.
I barnehagen feirer man også de voksne med pappkrone og sang ser dere :)
Gave fikk jeg også; Ulvangsokker som jeg ble alvorlig glad for. Hver jul og bursdag ønsker jeg meg ullsokker, og hver jul og bursdag får jeg minst ett par. Men det blir aldri nok!! Ullsokksesongen varer jo fra september til mai, og det sier seg selv at noe blir utslitt etterhvert.
I pakka lå det også noe som jeg ikke visste helt hva var.
Jeg tror jeg spurte noe a la: "er dette et skjerf eller en duk??" (djises).
Altså...jeg har full kontroll på barneklær, og hva voksenklær angår så skiller jeg lett mellom merker som Bavac, Bergans, Kari Traa, Stormberg osv.
Men når det kommer til mer kultivert påkledning så sliter jeg.
Jeg innrømmer det.
Lattermilde og lett sjokkerte kollegaer kunne ihvertfall fortelle at det var et skjerf,
og at jeg kunne bytte det i et lilla om jeg ville. Lilla??? Hva da lilla? Lilla skjerf?
Var dette en snikvervekampanje for SV??
...
Den ene damen viste meg en veldig kultivert måte å knytte skjerfet på,
men også der måtte jeg bremse dem litt.
Jeg surret skjerfet rundt halsen på en tilfeldig måte som vist på bildet her,
og alle syns jeg kledde fargen godt.
Og det syns jammen jeg også! Et riktig fint skjerf er det,
og det skal brukes flittig i vinter.

Det ble tatt bilde av meg med pappkronen på. 27 år sto det med flott glitterskrift.
Da ble jeg litt usikker....var det ikke 28 da?
"Er det ikke 28?", spurte jeg.
Kollega-damene ble usikre.
Og så ble jeg usikker. Og vi var alle fryktelig usikere og måtte regne på det.
Men jo, 1981-2009 - det skulle bli 28.
Og da ble jeg ekstra stolt der jeg sto, med 27-tallet i fineste glitter på krona!
Heldigvis ble det bildet tatt (ligger på bhg sitt kamera),
for etterpå lagde de 7-tallet om til et 8-tall.
Bah.

(Det var jo max uflaks at webkameraet lagde rosa-fargen om til lilla da).

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått! Hørs ut som en koselig feiring av 27... eller 28 årsdagen;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse med dagen snuppa!

    SvarSlett
  3. Gratulere med overstått dag, koselig å bli gjort litt stas på :)

    SvarSlett
  4. Hemmeligheter kan være veldig gøy ... særlig bursdagshemmeligheter ... Se flere på www.norske-hemmeligheter.blogspot.com der man kan sende inn sin hemmelighet helt anonymt for så å se den illustrert på nettet ... Kanskje du lyver på alderen slik som en eller annen har fortalt denne uken ??

    SvarSlett