fredag 25. september 2009

Foreldrefestmøteparty

Gjør oppmerksom på at bildet ikke har nevneverdig mye med teksten å gjøre.
Jeg fikk ikke blogget noe i går siden vi skulle holde foreldremøte på kvelden,
og jeg var under seriøst press i timene mellom jobb og møtet.
Jeg grudde meg noe ukristelig kan man si.
Men det gikk fint. Det gikk bra. Det gikk faktisk ganske så bra.
Og jeg døde ikke, bare det er jo til å hoppe i taket over.
Altså...jeg prater jo med de fleste av desse foreldrene hver eneste dag, men denne enveiskommunikasjonen ut til et svært og taust publikum...janei...det finnes artigere ting.
Men de ble som sagt greit og fint og moro.
Ikke minst moro.

Jeg fortalte om ungene som ribber alt av trær for å gi sauene rognebær
(finnes ikke er rognebær i mils omkrets der nå),
jeg fortalte om alt man skal holde styr på når det gjelder ungenes hviletider.
Ên skal vekkes etter 3 kvarter, en skal vekkes etter en time,
en skal ikke sove lenger enn til 14.00, en skal ikke legges seinere enn 13.00 osv.
Jeg sa også at det kan hende vi lokker ungene med pølse for at de skal få opp dampen litt på vei hjem fra tur. (Det er selvsagt ikke tomme løfter, så av og til blir det pølse i barnehagen).
Jeg kunne med hånden på hjertet fortelle at av og til er ungene så oppe under taket at vi bare roper til hverandre "Få dem ut! Vi må få dem uuuut!!"
Det er fint når foreldrene ler. Det skal ikke være bare tørt og kjedelig synes jeg.
"Møte" er i det hele tatt et veldig negativt ladet ord. K-j-e-d-e-l-i-g.

Hva med foreldrekaffe?? Info-party? Fyllafest?

Ikke det?

Nehei.

Sjait.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar