onsdag 16. september 2009

DEN dagen


Dette har vært en utrolig dag. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.
Jeg tror jeg tar det kronologisk:

Begynte på jobb 07.15. Det ramlet inn med unger, litt etter litt.
Noen foreldre hadde fått med seg at det skulle være fotografering, andre ikke.
De som hadde glemt det hadde anyway helt fine klær på seg så det var ikke så farlig.

Fotografdama, som forøvrig var helt på speed, kom i halv ti-tiden. Og da var da det startet. *
Det store sodoma. HVEM skal ha på hvilke klær? Hvem skal ta bilde med søsken?
Passer det ikke bedre med strikkesokker enn de skoene der?
Både søskenbilde og portrettbilde? Jaha.
Der var det en som slo seg vrang gitt. Og der var det en til, jahajaha.
DER ble alle akutt sultne og vi måtte begynne å mate de som enda ikke var blitt fotografert også. For trøtte unger er nå en ting, men trøtte OG sultne..hell no.
Og heisann, lille P hadde lekt så rolig og fint i en krok midt oppi all ståheien så han glemte vi nesten ut. Husj på med strikkegenseren og avgårde med seg.
Her går det unna, og nei vi har ikke tid til å leke og prate med dere for her skal det jaggu fotograferes! Og vi forventer at dere skal smile, for dette er moro dere!





Neste år tar vi bare gruppebilde.




Etter jobb bar det innom Joker for å kjøpe kakemix. Sånn som man bare tilsetter vann og olje. Fra Regal. Supre greier.
Vel hjemme satte jeg i gang med multitasking som var på grensen til det ekstreme;
Rydding, støvsuging, vaske bad, lage middag, oppdatere facebook-status
(viktig å fortelle omverdenen at man har det travelt og er ekstremt effektive)
og såvardetdenkakada.
Kaka så bra ut da den kom ut av stekeovnen. Kryss i taket.
Men da jeg skulle smøre utover glasuren...så smuldret hele kakefaenskapet bort.
Jeg er virkelig en elendig baker. Punktum.

I ren frustrasjon kommanderte jeg H til å kjøre på Joker igjen og kjøpe kaker fra fryseboksen der. Det gjorde han, om enn noe frustrert over kjeftinga mi. Der lå han intetanende på sofaen (på sofaen dere...det hadde vært noe..) og så plutselig PANG - så har det klikket for kjerringa.
Jaja, jeg sa unnskyld.

Så fikk vi besøk av venninne L og guttene hennes på 3år og 9 mnd. De kom liksom i bursdagsselskap da, og fikk spise smuldrekake (som var fin smak på egentlig). Og jeg fikk ullsokker og ble veldig glad. Jeg er virkelig fornøyd med ullsokk-uttellinga denne bursdagen!

Etter at besøket hadde dratt så hujet vi avgårde på foreldremøte. Der holdt H på å sovne og kjede seg ihjel, og nå er det endelig kvelden.


(Dersom du har giddet å lese alt dette her så får du stjerne i boka altså)!

3 kommentarer:

  1. Eg gidda! Stjerna takk!;-) Men du laga god pizza då. Og så e du ein jækel på å sjenka vin. Så kako e da ikkje så nøye med;-)

    SvarSlett
  2. Mmmm, smuldrekake!
    Fotografering i barnehagen er noe herk.
    Hos oss hadde vi alltid noen som var livredde fotografen og bare hylte også. Hahaha.

    SvarSlett
  3. Ja da E sant altså. Pizza og vin - der har du meg. takk :D

    SvarSlett