tirsdag 18. august 2009

Solregn

For enkelhetsskyld (og fordi det er en mann som leverer og henter)
så har ungene flere sett regnklær, dresser, luer, sko etc.
Minst ett sett hjemme, og ett i barnehagen.
De har hver sin parkdressdress, regntøy, hver sine 2 luer, støvler osv. hengende der.

Til Store hadde jeg Reflex hel regndress frem til han ble 3 år.
Det var praktisk.
Det var så sabla praktisk.
Så derfor fikk Lille også en slik dress. Fra Reflex den også.
Og den er praktisk.
Den er så sabla praktisk.
Her hjemme.

Men nå har jeg jobbet en uke og to i barnehage,
og der er det jammen ikke like smart med en slik dress!
Scenario: Det regner bomber og granater,
men så plutselig kommer det sol og ungene holder på å svette ihjel.
Det er fremdeles vått overalt, så de beholder regnbuksa på.
Men jakka ryker av.

De med hel dress...ja de får bare gå der og svette. Sånn er det med det.

Lille har bare denne ene dressen, og ikke regntøy hjemme. Men nuh er det fikset.
Jeg lette en stund på Stormberg sine sider for å finne noe som ikke var altfor sukkersøtt.
Helst ville jeg hatt "Solregn"-settet der jakka er grønn og buksa rosa.
Men så kom jeg på at en i Lille sin bhg hadde kjøpt nettopp dette settet til sin ett-åring.

Det ble "solregn", men i rosa og rødt.
Lurer på hvordan buksa ser ut, for på nettsiden er kun jakkene avbildet?
Rart.

Anyroad: Det to-delte settet får bli med til barnehagen, og så parkerer vi heldressen hjemme.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar