søndag 2. august 2009

Skogen og vidda

Det ble skogen idag også.
En annen skog, men fremdeles skog.
Trær så langt øyet kunne se. Og klegg i massevis.


Pappa sine skuldre er topp sitteplass når små føtter blir slitne.
H fikk blod på tann.
Neste vår/sommer skal vi på Hardangervidden e.l med telt.
Jeg gleder meg allerede :D
Jeg har faktisk gått på Hardangervidda jeg.
Det var meg og en venninne som gikk fra hytte til hytte for endel år siden.
Den første dagen gikk vi i 5 timer.
Den andre dagen gikk vi i 10 timer og venninnen min hadde vannblemme under hele foten.
Den tredje dagen gikk vi i 6 timer uten å egentlig vite hvor vi var.
Vi så for oss et scenario der vi ble hentet med helikopter.
Våte, kalde og forkomne. Såvidt i live. Svaaaaak puls.
Kart og kompass hadde vi ikke med, og hadde vi hatt det så hadde vi uansett ikke hatt peiling på hvordan det funket.
Men vi var på rett vei vi, selv om vi trodde vi var helt på vidda (tog du an?), og kom hjem like hele.
Flaks, sa Severin Suveren.
-
For 2-3 år siden tok jeg en eksamen i fysisk fostring.
Det er et pølsevev-fag man tar på forskolelærerlinjen.
Man måtte kunne svare noe smart på alle oppgavene.
Var man blank på ett felt så strøk man.
Den ene oppgaven var å forklare hvordan man bruker kart og kompass.
Jeg strøk ikke.
Men aner fremdeles ikke hvordan man finner ut hva som er sør og nord.
Eller hvor mange grader dittenogdatten jeg befinner meg.
Isj, jeg regner med H kan det der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar