lørdag 1. august 2009

Ekspedisjon ku??

Vi har vært på tur idag. Skogstur. "Ekspedisjon Furu", kalte vi den.
Store gikk selv, og Lille gikk selv og satt i bæremeis. Sånn halvt om halvt.
Da vi hadde sett masse furuer, plukket blåbær, turnet i noen tau og spist kjeks, vendte vi tilbake til sykkelen som sto parkert ved skolen.
Og der skjedde det noe. Vi kom inn i en overgang.
Store var plutselig en kattunge, og jeg skulle være hundemamma.
"E da gøy på tur hondemamma?", spurte Store. "Ja", svarte jeg.
Men det ble feil. Det ble så galt som det kunne ha blitt.
Jeg måtte jo selsagt svare: "ja, kattungen".
Slik holdt det på en stund. Vi omtalte hverandre som hund og katt.
(Men det var ulovlig å bjeffe fikk jeg erfare).
Så kommer jeg på at stakkars Lille har jo ikke fått noen rolle.
Der sitter hun, og er et helt vanlig ordinært og kjedelig menneskebarn.
Jeg spør Store om hva Lillesøster er for noe.
Hun er en ku.
Lille trakk det desidert korteste strået.


Jeg få sortert i sokkeskuffen en dag.

1 kommentar: