torsdag 30. juli 2009

rosamirabellasukkertoppen

(Gjør oppmerksom på at teksten avviker noe fra overskriften)
Vi pleier alltid finne på noe på formiddagene, som jeg kanskje har nevnt før.
Dagene går så treigt når man bare stirrer i veggen/tv.
Idag ble det lekeplassen, og Store ville gå selv. Med dukkevogn.
Jeg syntes det var vel optimistisk, siden det tross alt er 2 km dit, men lot det stå til.
Vi brukte over en time.
Hver kvadratcentimeter av grøftekanten måtte utforskes, og jammen var det grensekuler bak hver lyngtust idag også.
Lille ble temmelig utålmodig baki meisen, men det hjalp med "tutte" og kos (grønn fille).


På lekeplassen fikk vi selskap av en venninne og de to guttene hennes.
Var der vel en times tid kanskje?
Da hadde himmelen rukket å åpne seg, og jeg bestemte meg for å begynne hjemturen i tide. Gudene måtte vite hvor lang tid vi kom til å bruke tilbake.
Vi fant ihvertfall ut at verken Navigare eller Missing Link softshell holder tett i over en time med regn, mens Lille var like tørr inni sin Reimadress.
Nå er jo den dressen laget for å tåle det meste, mens softshell skal vel bare holde ute en liten skur.


Dagens:
Lue: Katvig
Vår/høstdress: ReimaTec
Sko: Timberland

Og her har vi bremsen med dukkevogn:
Sydvest: Navigare
Softshelljakke: Navigare
Regnbukse: Duckfish
Støvler: Tretorn


Dagens andre tur.
Skulle egentlig bare vise frem den knæsje lua fra Bavac (salg hos Trumf dere!).
Men når jeg ser på bildet nå så lurer jeg på hvor det har blitt av ungen som satt i vogna??
Jeg hadde Lille på venstresiden der nemlig.
Og er det egentlig greit å ha knallrosa lue når man snart er 28 år??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar