torsdag 25. juni 2009

Rubakk og prinsett.

Tantejenta mi på 4 år er på besøk.
Hun kom iført kun badedrakt og hadde ikke med mer klær enn det (men hadde med lommebok, viktigviktig).
Etter at jeg på mesterlig vis, og med bare LITT telefonhjelp fra H hadde klart å blåse opp bassenget med kompressor og fylt vann i, så fikk ungene bade.
Da de kom opp fra havet igjen måtte de ha på tørre klær. Jeg sa at tantejenta kunne få låne truse hos Store. "E da jentetrusa elle guttatrusa?? Eg lika ikkje gutating!". Ja ehm..altså..det er en slags unisextruse som passer til både gutter og jenter. Den kjøpte hun.
SÅ var det tid for t-skjorte. "E da jente t-skjorta???? E da da tante???". Mmmm, mjaaaa...det er en sånn som både gutter og jenter kan bruke. Lysblå. Se??? Tante har også blå t-skjorte (flaks).
Hun kjøpte den også. Puh.
--

Litt seinere fikk ungene Cheerios med melk. Tantejenta fisket melkekartongen utav kjøleskapet og utbrøt: - ALEXANDER RUBAKK!!! Sjå tante?? Alexander RUbak!
Fnis.
Og while I were writing her så hyler Store at han har blitt solbrendt! På tærne!! - Eg e sooolbreeendt! Så løsriver jeg meg fra PC`en da, og ser på skaden. Det er en flis han har fått. Tantejenta vet råd: "Me trenge kniv (...) og pinsett. Da brukte pappa når eg hadde flis. huska du da?"
Det husker vi ikke, siden vi ikke var til stede, men vi henter pinsetten og får nappet ut flisen.
Etterpå vil Store låne pinsetten.
"EG vil ha prinsett!"
Dobbeltfnis.

2 kommentarer:

  1. Cool blogg, ska vi följa varandra via bloglovin?

    SvarSlett
  2. Hahaha! Ler meg i hel av Store. Elska bloggen altså! Hohoho:-)

    SvarSlett