mandag 23. februar 2009

Småflasker?

Idag, rett før Drømmehagen (alle tidspunkt blir regnet utifra Drømmehagen her) så ringte det på døra.
Jeg tenkte at "jaha, her kommer nabo-ungene og skal tømme alle duplo - og treklossene våre utover stuegolvet".
Det var ikke naboungene. Det var to hengslete jentunger på rundt 12. Eller 14. Det er jo umulig å gjette alder på sånne.
De var på flaskeinnsamling fordi klassen deres behøvde penger til skoletur. Jeg tror de skulle til Polen. Men det kan likegodt hende at de sa Ørsta. Eller Flåm.
Jeg var med andre ord ikke så observant akkurat i de sekundene. Jeg tenkte mer på at de ikke hadde med seg noe bil, eller tralle eller lignende, til å transportere eventuelle flasker i.
Det var bare de to hengslete ungdommene i tynne allværsjakker.
"Jaha....skal dere ha flaskene i lommene (fniser for meg selv) eller hvordan gjør dere det?"
- "Neida, vi har poser", sa de. Og dro frem tre Spar-poser. Hver pose med plass til to Colaflasker i.
"Ehm..ja...jeg skal se hva vi har", sa jeg.
Jeg ga dem en halv søppelsekk med flasker. Cola og øl for det meste. De fikk beholde sekken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar