torsdag 12. februar 2009

Rødsprit

Storebror fikk tak på en cd-marker idag...
Jeg ble smått irritert (les : totalklikk!) og ringte min ansvarsløse samboer som befant seg et sted mellom Knapphus og Hamar i BOBIL (jadajada, på vei til Rally-Norway må vite).
Samtalen fortonet seg ca slik: Meg: "AAAAHHHH!!! @!!??#@!! , han har tegnet med vannfast tusj over hele skjermen på den bærbare dvd`en og på sjukebilen sin!!"
H: "Jaha - hahahahaha - hvor fikk han tak i tusj da??"
Meg: "PÅ SKRIVEBORDET DITT!!!!"

Jeg tar meg nogenlunde sammen og spør om jeg kan prøve med rødsprit (ikke drikke, selv om det fristet). Det kan jeg. Forsiktig med dvd-skjermen bare. Prøve først litt sprit i et hjørne.
Jada.
Jeg dæsjer spriten på en fille og gnir over hele skjermen. Tusjstrekene forsvinner. Halleluja.
Så var det sjukebilen. Jeg dæsjer mer rødsprit på filla, og gnir over taket på bilen. Den gule lakken løser seg opp, og biltaket ender opp som gråsortgult. Halleluja.

Det er ikke før en times tid senere at jeg oppdager grafittien på gulvet. Og på oljeovnen. Og på H sitt skrivebord (hah! til pass!) ooog utover togbanen på lekebordet.
Mye rødsprit går med. Men togbanen kan ikke reddes. Vi får late som det er..ehm...bremsespor eller resultatet av uhemmet "burning" fra Lokomotivet Thomas sin side.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar