fredag 6. februar 2009

Deig og sånn.

Idag har jeg jo som sagt vert på skolen (jmf. all den tunge teorien jeg skrev om tidligere). Ungene ble levert hos mamma og pappa, men senere overflyttet til en venninne av meg (takk:).
Der hadde de storkost seg. Men mamma hadde visst glemt å fortelle venninnen min at lillesøster ikke hadde sovet, og derfor burde legges ganske snart.
Humøret til lillemor hadde likevel (fantastisk nok) vert bra. Vi henta ungene 14.30, og lille sovnet selvsagt i bilen, selv om vi bare kjørte typ 2,5 km. Jeg bar henne inn og la henne i stolen. Der hun sov videre i en time!! Wow!

Kosekluten må være med.


På ettermiddagen lekte ungene med Playdough.
Det første lillesøster gjorde da hun fikk deigen var å spytte ut smokken og putte en rød klump i munnen.
Lurer på om det er spesielt sunt? Kommer kanskje tilogmed inn under "5 om dagen" ?


Nam???


Rive og utforske.

Det smarte forkleet kommer i 2-pk fra IKEA og koster typ 50 øre.
Playdough er fantastiske greier. Så mye mer fleksibel enn den hersens knallharde plastilinaen (rart bokmålsord igjen. Her heter det modellkitt).
Her i huset kommer det ikke kitt på en stund, nei.
Jeg har også lyst å lage lekedeig selv.
Er bare til å google litt, så finner man oppskriften! Jeg er jo en mester på å bake, så dette bør jeg klare. Eneste cluet var at en av ingrediensene kjøpes på apotek. Da noterer jeg det på listen min.
Hehe, nei jeg bare tuller. Jeg har ingen liste. Jeg stoler på hukommelsen min. Lurt.

(Dette innlegget ble gjerne i overkant idyllisk?
Ok, jeg skal tone det litt ned.
Vi får en helsikes restskatt i år).
Amen.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som dere har hatt en veldig koselig dag. Dritt med restskatt da.

    SvarSlett
  2. Ja, det er jo bare vår egen skyld, men likevel. Grmf.

    SvarSlett