fredag 23. januar 2009

Som satan

Jeg SKULLE ha dratt på reunion i morgen kveld. Men H må på jobb hele helga.
Man kan ikke bare takke nei til overtidsjobb heller, midt oppi denne strømregningfrahelvete-tiden :
Så da tenkte jeg at kanskje ungene kunne ha sovet hos mine foreldre?
Men den gikk ikke. Mamma skulle ha tidligvakt på søndag.
Det var som satan.
Hva er egentlig vitsen med å bli besteforeldre når man bare må jobbe?
Når JEG blir bestemor skal jeg sitte i en gyngestol, på ekte bestemorvis, med et komplisert håndarbeid (har selvsagt lært meg slikt til dess. Det er vel sånt som kommer med alderen?) i hendene.
Jeg har allverdens tid til å ta imot barnebarn når jeg blir bestemor. Det er klart mine barn skal få flakse uansvarlig hit og dit. På fest og reunion og gudenevethva.
Husj, avgårde med dere. Bestemor har tid til lausungene deres hun.
Bestemor har nemlig vunnet i lotto, og sagt opp den ur-kjipe kommunejobben sin for lenge siden.

Det eneste jeg NEKTER å være med på, sånn av bestemorting, er lusekofte. Aldri. A-l-d-r-i.

Støttestrømper? Joda. Underskjørt? Ja, okay. Hengepupper fra helvete? Jo, sånn er det vel. Men lusekofte? Niks!

Jeg kan ikke dra i morgen, men det tar jeg selvsagt med et smil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar