onsdag 28. januar 2009

Ibux, et narkotikum?

Puh!!
Hjemme igjen etter en mini-maraton.
07.45 leverte jeg ungene hos mamma og pappa, og syklet så til barnehagen der jeg skulle observere en 1-åring fra 08.30 - 09.30. Det er et ledd i en skoleoppgave om samspill.
Tross iherdig sykling så var jeg vel ikke fremme før 08.40...
Observere, observere, observere.
Så , rett før halv ti var det til å kaste seg på sykkelen og lose den i ukontrollert stor fart ned til helsestasjonen.
Der hadde pappa kommet med ungene. Lesse ut unger og vogn og komme oss inn på venterommet.
1-årskontroll med lillesøster. Veiing (9300g), måling (76 cm, 46 cm hode) og en sprøyte i hvert lår. Det ble heldigvis bare litt gråting, og så var alt greit igjen.
Men etterpå hos legen - hoi! Det var helt slutt på lillesøster sin tålmodighet. Typ: hva f**** skal den dansken der legge kalde greier på ryggen min for?? Wæææææææææææææææææææææææææææh!!
Allright.
Vi fikk vite hva utslettet hennes er for noe. Atopisk eksem. Samme som jeg hadde da jeg var liten, så man kan ikke si det kom som en bombe. Da blir det smøring med kortison. Sukk.
Forresten tror jeg legen holder på med røykeslutt nr en milliard. Idag stinket det ihvertfall ikke av sigaretter og fishermans friend på kontoret der. Høhøh.

Etter legen så fikk vi haste opp til småbarnstreff. Der var vi griseheldige og kom 20 minutter for seint. Altså slapp vi unna nesten alt syngingen. Storebror er så utålmodig når vi skal sitte sånn i ring likevel.
Mye mer moro når lekene kom frem. Og frukten!

Pappa var kjempesnill og hentet oss etter treffet til tross for influensaen (tviler nå litt på den diagnosen men..)
Samtale i bilen:

Meg: Har du tatt paracet idag da?
Pappa: Ja. Så jeg burde vel kanskje ikke kjørt bil.
Meg: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA (tar meg så sammen) Du kan trygt kjøre bil jo.
Pappa: eller...det var ikke paracet, det var de der andre...
meg: Ibux?
Pappa: Ibux, ja. Jeg tok to stykker.
Meg: Du kan like fullt kjøre bil altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar