søndag 25. januar 2009

I gamle dager

Her har det vert dårlig med oppdateringer idag. Men H har vert på jobb, og ungene sin hviletid brukte jeg og min eldre bror på å dikte sang/dikt til pappa sin 70-årsdag.
Vi lager den over msn, og det blir til tider ganske morsomt :D
Det er vel straks klart for et msn-møte til. Da får vi prøve å samle flere søsken. Vi er 5 i alt!

Jeg kunne godt tenkt meg mange unger selv, men hva søren er vitsen når man aldri ser noe til dem?
De skal jo selvsagt i barnehage når de er 10 mnd. Da er det på høy tid mammaen kommer seg ut i jobb!!
Så går det 5 år, der det eneste du gjør med dine egne unger er å legge dem om kvelden og vekke dem morgenen etter.
Og så kommer skole, (og selvsagt SFO) helt til de er grønnruss. Og da gidder de uansett ikke ha noe med deg å gjøre før de er typ 20 og har blitt smelt på tjukken/smelt en eller annen på tjukken.
Hvor ble det av den fine barndommen, som den jeg hadde f.eks?
Bortsett fra det siste året før skolen, da jeg gikk i korttidsbarnehage, så fikk jeg faktisk være hjemme med dem som eide meg. Ikke fastbundet til den ene istitusjonen etter den andre.
(Den der barnehagen likte jeg aldri uansett).

"I gamle daga va alt so møkje bedre".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar